Домашнє завдання для 5-х класів

І. Підготувати відповіді на такі запитання:
  1. Що називають алгоритмом? Коли ти у своєму житті виконував алгоритми? Наведи приклади.
  2. У якій формі можна подати алгоритм? Наведи приклади.
  3. Чи кожну інструкцію можна назвати алгоритмом? Поясни відповідь.
  4. Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
  5. Поясни, що означає виконати послідовність дій формально. Наведи приклади зі свого життя.
ІІ. Опрацювати, нові визначення записати в зошит та вивчити.
ІІІ. Підготуватись до тесту.

Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою комп'ютера, його записують спеціальною мовою, яка має бути йому «зрозумілою».
Такий запис називають програмою.
Програ­ми створюють для опрацювання інформаційних даних за допомогою комп'ютера. Говорять, що виконавцем програм є комп'ютер.
Комп'ютерна програма — це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп'ютером
Переглянути процес виконання програми на комп'ютері деяким виконавцем, що має свою систему команд, і її результат можна в середовищі виконання алгоритму.
Комп'ютерне середовище виконання алгоритму — це спе­ціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп'ютері.
Таких програм може бути безліч. Кожна з них створюєть­ся людьми з певною навчальною метою. Прикладом такого комп'ютерного середовища є програмне середовище Скретч.
Його завантаження здійснюється з розділу Усі програми. Голов­ного меню або за допомогою значка на Робочому столі

  • Мову Скретч було розроблено в травні 2007р. спеціалістами Медіа-лабораторії Масачусетського технологічного інституту, метою яких було створення нових засобів навчання дітей програмуванню.
об'єднані в групи:
  •  руху,
  • зміни вигляду,
  •  малювання,
  •  відтворення звуку тощо.
  • Відкривають існуючий проект за таким алгоритмом:
  • У меню Файл обрати вказівку Відкрити.
  • У вікні Відкрити проект вибрати потрібну папку, напри­клад, папкуНавчальні проекти.
  • Натиснути кнопку Гаразд.
  • Вибрати файл проекту. Знову натиснути кнопку Гаразд.

Завантаження середовища Скретч
Вікно програми Скретч має складові, подібні до вікон програм, які ми вже вивчали: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном  тощо
У цьому середовищі виконавцем алгоритму є Рудий кіт. Для нього існує своя система команд. З кожною командою пов'язана певна подія, яка відтворюється на сцені
Виконавців алгоритму в середовищі Скретч ще називають спрайтами. У перекладі з англійської мовиsprite — світля­чок або ельф
Програма, що виконується в середовищі Скретч, складається з команд, які можна обрати в контейнері.  Вони реалізують команди із системи команд виконавця алгоритмів у середовищі, які
Зображення вигляду виконавця, фон сцени і програму мож­на зберегти у файлі. Файл, створений у середовищі Скретч, називають проектом.
Які особливості режимів роботи в середовищі Скретч?
Під кнопками управління вікном середовища розміщено кноп­ки перемикання його режимів роботи
У режимі перегляду ми бачимо тільки сцену виконання алго­ритму, що займає весь екран. Вийти з нього можна, натиснувши кнопку повернення у верхньому правому кутку екрана Щоб виконавець алгоритму розпочав виконувати команди на сцені, натискають на зелений прапорець. КнопкаЗупинити все припиняє виконання алгоритму.
У режимах У зменшений розмір та У певний розмір відобра­жаються всі складові вікна програмного середовища, як пока­зано на попередньому слайді.
У першому режимі сцена зменшена.
У цих режимах алгоритм можна виконувати покомандно, групою або цілком.
Наприклад, якщо в наборі команд, що міститься у вкладці Скрипти, обрати одну команду та двічі клацнути на ній мишею, то на сцені відтворюватиметься подія, що відповідає цій команді.
Натискання на кнопку Зупинити всеприпиняє виконання алгоритму.

Коментарі

Популярні публікації